Treceți la conținutul principal

Târgul micilor antreprenori

   Duminică 27 septembrie, în comuna Prejmer s-a organizat evenimentul „Târgul micilor antreprenori”, eveniment ce a fost organizat de către Mariș Mihaela în colaborare cu Primăria Comunei Prejmer, Primăria Comunei Vama Buzăului, iar sponsori au fost Cinema One, BCR (proiectul „Școala de bani”), Magicos Studios, Pizza Nostra Brașov, Graells Investitii, LaDoiPași Prejmer, Jars, CLSound.

    „Târgul micilor antreprenori” a fost dedicat educației financiare, atât celor mici, cât și celor mari. 
Părinți, copii, frați, bunici au luat cu asalt un mic parc cu alei unde se aflau mini-tarabele destinate vânzării de diferite obiecte: jucării, haine, bijuterii hand-made, dulciuri de casă, semne de carte și multe altele.
    Un alt aspect interesant al acestui târg a reprezentat colaborarea dintre membrii familei: părinții și bunicii erau alături de copiilor lor și îi susțineau în vinderea produselor, dar nici cumpărătorii nu erau mai prejos: intrau în jocul copiilor și încercau să negocieze prețurile.
    Voluntarii, tineri învățăcei, s-au dedicat organizării și pe toată perioada evenimentului au încercat să fie utili și să răspundă tuturor solicitărilor.

 Am stat de vorbă cu Mihaela Mariș despre târg, comunitate și educație financiară, și iată ce mi-a povestit:

Felicitări pentru acest eveniment care are ca scop educația financiară! Pentru necunoscători, ce înseamnă educație financiară și care este obiectivul principal al acesteia?
   
     Mulţumesc! Educaţia financiară este o parte importantă a vieţii noastre, fiind cu toţii în contact cu finanţele, şi reprezintă capacitatea de a înțelege cum funcționează banii şi arta investirii şi gestionării acestora în scopuri financiare solide. Practic, să câştigăm şi gestionăm banii inteligent, cunoscând totodată oportunităţile disponibile.

 De la ce a pornit ideea organizării „Târgului micilor antreprenori?”

    De la o discuţie cu fiica mea care, în acea vreme, avea 3 ani şi 8 luni. Nu am dorit să îi cumpăr ceva ce a cerut şi, discutând, a aflat că, dacă îşi pune abilităţile la bătaie, ar putea să facă bani pentru ca apoi să îşi cumpere ceea ce doreşte. Prima dată a vândut clătite şi şi-a cumpărat acadele şi o morişcă de vânt. Apoi, de fiecare dată când a câştigat, i-a pus în puşculită şi încă nu i-a cheltuit. Aşadar, m-am gândit că, dacă un copil de 4 ani poate gândi astfel, atunci la 6, 8, 10, 14 ani, se deschid noi orizonturi. În plus, dacă se păşeşte cu dreptul în această direcţie, relaţia cu banii devine mai sănătoasă şi mai responsabilă pe termen lung. Şi aşa a fost. Când am întrebat o prietenă de 8 ani dacă i-ar surâde ideea, a început imediat să se gândească la multiple variante de ce ar putea vinde, cu cât etc. Aşa că m-am pus pe treabă!

 Cum s-a desfășurat evenimentul?

    Evenimentul a început la amiază, cu primirea micilor antreprenori, a părinţilor lor care i-au ajutat să îşi aranjeze masa de vânzare, au fost 29 de mese cu 55 de mici comercianţi, pe aleile din centrul Prejmerului. Evenimentul s-a bucurat de o vreme extraordinară, micuţii au început să vândă după primele 15 minute unora deja li se terminase marfa, alţii erau trişti că nu au prins mere caramelizate sau limonadă de la colegi. Pentru ca evenimentul să fie o experienţă de învăţare completă, au fost susţinute, pentru copii, pe categorii de vârstă, ateliere de educaţie financiară de către trainerii BCR, prin programul Şcoala de bani. Trainerii au avut lipici atât de puternic la copii, încât şi adulţii au decis să poarte o discuţie pe tema finanţelor cu ei.

    După ateliere, micii antreprenori au scos aşii din mânecă, au pornit reducerile pentru că voiau să vândă mai mult (au prins repede de tacticile comerţului), au legat prietenii, au făcut cadouri şi au primit câte un cadou din partea evenimentului cu invitaţie la film şi au venit să împărtăşească la microfon experienţa avută. Astfel că, printre ei, s-au întrezărit şi mici speakeri. 

A urmat oferirea de cadouri din partea Cinema One Laserplex Braşov, invitaţie la Rezervaţia de Zimbri din Vama Buzăului, caiete de educaţie financiară de lucru pentru acasă şi dulciuri.

    Încheierea a fost una interactivă şi dinamică, primind fiecare reunoaşterea şi aprecierea binemeritată prin ropote de aplauze şi, la iniţiativa unor antreprenori, s-au pocnit confetti şi multă bucurie. Şi, pentru că antreprenorilor le stă bine la masă, socializândşi pentru că aveau nevoie de o masă sănătoasă după depunerea efortului, Pizza Nostra din Braşov a oferit pizza delicioasă pentru toţi cei 55 de copii şi 10 voluntari, fiind un sponsor apreciat în rândul celor mici.

 Cum s-au simțit copiii în rolul de antreprenor?

Extraordinar.

    Dacă la început erau emoţionaţi, la final au plecat cu mare avânt, bucuroşi, mulţumiţi, spunând că experienţa a fost utilă şi plăcută, unii au învăţat să dea rest, alţii au negociat, au legat noi prietenii.

Voi da exemplul unui mic creator, o fetiţă care s-a pregătit cu obiecte handmade, extraordinare, zile şi seri înaintea evenimentului, care spune: Mi-a plăcut cel mai tare faptul ca oamenii au apreciat foarte mult obiectele pe care le-am făcut eu și îmi sunt de folos banii câștigați ca să îmi completez echipamentul de scrimă." Dodo, 12 ani, Sânpetru

 Ce impact a avut evenimentul asupra comunității?

    Orice experienţă este aducătoare de noi orizonturi şi, aşa cum spunea Kurt Hahn, odată ce ai avut parte de anumite experienţe, nu te mai poţi întoarce la cel de dinainte. Cred că este un pas înainte pentru comunitate. Nu sunt prejmereană, nu sunt de a locului, însă am adoptat această comună acum 4 ani şi ea pe mine. Şi cred că fiecare dintre noi trebuie să ofere ceva comunităţii din care face parte pentru ca ea să prospere.

    Ideea târgului era direcţionată către comunitatea prejmereană, însă au venit participanţi şi din Braşov, Cristian, Râşnov, Lunca Câlnicului, Sânpetru, Budila, Sfântu Gheorghe. Ceea ce îmi transmite faptul că suntem o nouă generaţie de părinţi, atentă la oportunităţile valoroase pe care copiii noştri le au sau le pot avea. În acelaşi timp, m-aş bucura să văd la o eventuală ediţie viitoare mai mulţi membri ai comunităţii prejmerene prezenţi la astfel de evenimente, susţinând copiii şi bucurându-se de ceea ce se întâmplă în localitatea lor de provenienţă.

 Când va avea loc ediția a II-a?

    Feedback-ul tuturor a fost extraordinar de pozitiv, iar această întrebare foarte prezentă. În funcţie de posibilităţile perioadei, mi-ar plăcea ca următoarea ediţie să fie in decembrie, în magia sărbătorilor de iarnă,unde copiii să îşi poată etala şi aptitudinile vocale, teatrale de dans etc, in aer liber. Însă vom vedea. Timpul le va organiza.

Câteva gânduri de final.....

    Am doar gânduri de recunoştinţă şi mulţumire pentru că acest eveniment a fost făcut cu şi pentru oameni. Toate colaborările au venit cumva de la sine, oameni extraordinari s-au alăturat iniţiativei, iar rezultatul a fost pe măsură. Copiii au luat contact cu antreprenoriatul, în această formă şi în mintea lor a fost plantată o sămânţă. Bună.

Mulțumim Mihaelei Mariș pentru implicare și deschidere, îi urez succes cu noi proiecte, sănătate și  abia așteptăm o nouă ediție pentru micii antreprenori!  💓

Pentru galerie foto și informații cu privire la noi evenimente, vizitați pagina:  https://www.facebook.com/miciiantreprenori

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Snacks-uri și dulciuri de mult uitate

Eu sunt fana snacks-urilor. Încă de când eram copil ronțăiam tot felul de pufuleți aromați în fața blocului sau le cumpăram de la chioșcurile (erau parcă vreo 5 și mereu era tentație să privești în vitrină) din drum spre casă sau din drum spre școală. De foarte multe ori nu rezistam să nu desfac punga pe drum. Așa că m-am informat și am aflat de firma Standard Snacks care producea snacks-urile Oups, că a intrat în insolvență. Nu-i de mirare că acestea nu mai există. Așa că astăzi voi povesti puțin despre snacks-urile de mult uitate. Voi începe cu preferatele mele: OUPS! Senzaționale! Nu se mai fabrică așa ceva de foarte mult timp. Nu erau scumpe, dacă îmi amintesc bine costau estimativ 1 leu (10.000 lei). Favoritele mele erau cele cu pizza și ardei iute. Exista și varianta de popcorn, dar nu erau cele mai reușite. Biscuiții Bazzaconi . Ultima oară se găseau la kilogram, dar nu aveau același gust.  Îmi placeau foarte mult cei cu măsline și brânză. Erau produse tot de Standard

Amintiri de pe Yahoo Messenger

Nu aveți cum să nu vă amintiți de Yahoo Messenger. Chiar nu aveți cum! O parte din persoanele care au descoperit internetul prin perioada lui 2006 deschideau calculatoarele cu gândul la o persoană de care era îndrăgostit(ă) sau la cum să se evidențieze. Iată aici câteva amintiri de pe Yahoo Messenger: Sing In . Majoritatea dintre noi nu ne mai introduceam ID-ul și parola, și chiar încercam să fim și „Invisible to everyone” atunci când nu aveam chef de vorbit. Unii dintre noi aveam cele mai ciudate ID-uri. Îmi aduc aminte că aveam în lista de prieteni, Bebeloosha tha sau  Jmekeroo  și niște bule care doreau să fie un efect. Credeți-mă, că nici până în ziua de azi nu știu cine sunt oamenii ăia. Statusurile și avatarele . Existau persoane care aveau zilnic ceva scris la status. Dar cele mai folosite erau: DND (Do Not Disturb), BRB (Be Right Back) - eu încă îl mai folosesc, LOL (Laughing Out Loud). Unele persoane aveau un progrămel și le apărea la status ce muzică ascultau. Era amuz

Vacanță în Rodos, Grecia

Kalimera! Așa spun grecii în fiecare dimineață atunci când te întâlnesc. Bănuiești că înseamnă „bună dimineața” și zâmbești. Cam așa a fost pentru mine vacanța din Rodos, Grecia. A fost pentru prima dată când am plecat din țară și recunosc că am văzut și plusuri și minusuri, însă nu am de gând momentan să scriu despre ele, ci despre cât de mișto a fost. Insula Rodos este una dintre cele mai mari insule din Grecia, fiind faimoasă pentru Colosul din Rhodos din perioada antică (apropo, statuia nu mai există încă de pe atunci, deci riști să ai o dezamăgire, dacă nu citești în prealabil). Pentru cine nu știe ce e Colosul din Rhodos, aflați că a fost o statuie de peste 30 de metri închinată zeului Helios (zeul soarelui). În prezent, „fostele” picioare ale statuii, sunt reprezentate de un cerb și o căprioară, simboluri ale insulei. Mi-a plăcut foarte mult faptul că pe plajele lor, care erau în general pietroase, erau curate și bine întreținute. Muzica nu urla, turiștii nu erau înghesuiți,